1. Plan zajęć + Portale społecznościowe

Plan zajęć Podstawy Biznesu Elektronicznego
CEL: Poznanie różnorodności e-biznesów oraz zidentyfikowanie źródeł ich przychodów

  • Zajęcia 1: Wstęp o WEB 2.0 / 3.0 ?. Scharakteryzuj portal społecznościowy. Wartość domeny, przybliżone odwiedziny: http://www.websiteoutlook.com/
    Statystyki globalne: http://www.google.com/trends
  • Zajęcia 2: Sklepy internetowe, porównywarki cenowe, aukcje, portale testujące produkty, wymiana opinii konsumentów. Pokaż mocne i słabe strony.
  • Zajęcia 3: Usługi w internecie. Opisz wybraną branżę.
  • Zajęcia 4: Poszukiwanie pracy w internecie. Zarejestruj się! (proszę przeygotować zdjęcie + CV + list motywacyjny)
  • Zajęcia 5: Dobry pomysł na biznes. Wstęp do projektu zaliczeniowego.
  • Zajęcia 6: Zaliczenia projektów.
  • Zajęcia 7: Finansowanie e-bizesu dla każdego, wpisy.

ZALICZENIE: 

W grupach.
Zaliczenie w formie prezentacji na zajęciach do 15 minut, prezentacja ustna, rozdanie materiału, Powerpoint,  dowolna forma, liczy się efekt – projekt ma być wiarygodny dla słuchaczy i prowadzącego :-).
Projekt realizowany poza zajęciami jako praca domowa.

OCENA KOŃCOWA:

4 punkty – zajęcia, 6 punktów – projekt.

Źródła danych o e-commerce.

NazwaOpisStrona
Izba Gospodarki ElektronicznejIzba gospodarcza zrzeszajca sklepy internetowe oraz dostawców rozwiązań biznesowych i technologicznych dla e-commerce, aktywnie wspierająca polski e-commerce. Dużo analiz, raportów i wartościowych publikacji.www.eizba.pl
PBI Polskie Badanie InternetuWarto zwrócić uwagę na badanie MegaPanel PBI/Gemius. Jego zadaniem jest zebranie informacji na temat polskich Internautów, określenie profilu użytkownika sieci, jak też stworzenie rankingu najpopularniejszych stron WWW.www.pbi.org.pl
GEMIUSAktualne dane na temat e-commerce w Polsce. Kompleksowe raporty dot. Zachowań zakupowych w sieci, produktów sprzedawanych online czy wydatków Internautów.www.gemius.pl
Google AnalyticsNarzędzie googla do prowadzenia pełenej analityki Internetowej stron www. Moment wejścia i wyjścia użytkownika. Zachowanie zakupowe, zachowanie porzuconego koszka, źródło ruchu itd. (wykorzystywane już jako narzędzie implementowane do gotowej strony WWW).www.analytics.google.com
Ecommerc DBSzczegółowe informacje dla/z  20 tys sklepów w 50 krajach świata. Szczegółowa analiza przychodów, analiza konkurencji, rozwoju rynku e-commerce, przeznaczanych budżetów marketingowych i interesujące KPI?je (ruch, dostawcy usług spedycyjno-logistycznych, opcje płatności, aktywność w mediach społecznościowych itp.www.ecommerecdb.com
Ecommerc EuropeOrganizacja zrzeszająca ponad 25 tysięct podmiotów działających na rynku e-commerce, działająca na rzecz rozwoju rynku przez m.in. lobbing. W strukturach: e-Commerce Polska. Wartościowe raporty.www.ecommerce-europe.eu
Związek Pracodawców Branży InternetowejMiejsce zrzeszające największych pracodawców działających na rynku e-commerce. Największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne. Źródło danych o dobrych standardach i praktykach w e-c, dużo wartościowych badań i publikacji.www.iab.org.pl
Internet StandardPortal zamujący się zbieraniem i prezentowaniem treści dotyczącego polskiego e-commerce. Bardzo dużo darmowych, dostępnych do ściągnięcia raportów dotyczących rynku e-commerce oraz kondycji internetu w Polsce.Internetstandard.pl
Główny Urząd StatystycznyRaporty dot. Każdej sfery polskiej gospodarki ? elementy dotyczące Internetu oraz rynku e-commerce dostępne w kategorii Społeczeństwa Informacyjnego.Stat.gov.pl
Practical E-CommerceSerwis interneotwy poświęcont tematyce e-commerce Powstał po 2005 roku z założeniem przedstawienia praktycznej strony powadzenia biznesu online. :Jest tworzony przez liderów i praktyków rynku e-commerce, konsultantów oraz dziennikarzy w szczególności z USA.www.practicalecommerce.com