2 – 3. Charakterystyka rynku Social

WEB 2.0 i jego rozwój dał możliwość użytkownikom sieci internetowej na kreowanie treści jakie pojawiają się w Internecie. Dużym krokiem w stronę kreacji treści było powstanie sieci społecznościowych.

Zaczynaliśmy od:

  • Fora wymiany wiadomości BBS – BulletinBoard Systems
  • ICQ
  • Blogger , BlogSpot
  • MySpace
  • LastFM
  • Facebook
  • Twittrer
  • YouTube
  • Tumblr
  • Instagram
  • Google+
  • Pinterest
  • itd.

Zadanie 1:

Poproszę o wybór 2 mediów społecznościowych w celu charakteryzacji ich możliwości wykorzystania wraz z informacji dot. wyceny rynkowej, ilości użytkowników, informacji jakie są generowane, możliwościach zarobków oraz danych jakie są zbierane – po stronie użytkownika i przedsiębiorcy. Proszę, abyście spojrzeli, trochę inaczej na media – nie tylko pod względem rozrywkowym ale dodatkowych funkcji jakie mogą pełnić.

Pracujemy w grupach – wpisujemy wyniki w tablicy Jamboard – jest 10 tablic – każda grupa na oddzielnej tablicy.

https://jamboard.google.com/d/1yXT2ZFvuTh5Sxm87yuIhvqsJ9hro_shm_KBP4O4nlS4/edit?usp=sharing

Zadanie 2

Proszę o rozpisanie za pomocą MS Viso online procesu komunikacji / pozyskiwania klienta w Social mediach – od kontaktu po interakcje z użytkownikiem.

Przykład procesu zbierania danych i podpowiedzi treści w algorytmie TikTok za: NYTimes