WEB 2.0 i jego rozwój dał możliwość użytkownikom sieci internetowej na kreowanie treści jakie pojawiają się w Internecie. Dużym krokiem w stronę kreacji treści było powstanie sieci społecznościowych.
Zaczynaliśmy od:
- Fora wymiany wiadomości BBS – BulletinBoard Systems
- ICQ
- Blogger , BlogSpot
- MySpace
- LastFM
- Twittrer
- YouTube
- Tumblr
- Google+
- itd.
Zadanie 1:
Poproszę o wybór 2 mediów społecznościowych w celu charakteryzacji ich możliwości wykorzystania wraz z informacji dot. wyceny rynkowej, ilości użytkowników, informacji jakie są generowane, możliwościach zarobków oraz danych jakie są zbierane – po stronie użytkownika i przedsiębiorcy. Proszę, abyście spojrzeli, trochę inaczej na media – nie tylko pod względem rozrywkowym ale dodatkowych funkcji jakie mogą pełnić.
Pracujemy w grupach – wpisujemy wyniki w tablicy Jamboard – jest 10 tablic – każda grupa na oddzielnej tablicy.
https://jamboard.google.com/d/1yXT2ZFvuTh5Sxm87yuIhvqsJ9hro_shm_KBP4O4nlS4/edit?usp=sharing
Zadanie 2
Proszę o rozpisanie za pomocą MS Viso online procesu komunikacji / pozyskiwania klienta w Social mediach – od kontaktu po interakcje z użytkownikiem.
Przykład procesu zbierania danych i podpowiedzi treści w algorytmie TikTok za: NYTimes
