E-mail marketing, (2/3 zajęcia)
- budowanie listy odbiorców,
- segmentacja listy,
- strategie email marketingu,
- najpopularniejsze narzędzia,
- sposoby śledzenia efektów kampanii,
- marketing automation,
Zadanie:
Ćwiczenie: Każda z grup powinna przygotować dla swojej firmy / produktu, mailing przy wykorzystaniu darmowego narzędzia jakim jest MailChimp. , FreshMail lub inne (pełno jest takich narzędzi – może znajdziecie coś o czym ja nie mam pojęcia). Poproszę abyście zebrali maile wszystkich osób w grupie jako potencjalnych zainteresowanych waszym produktem. (Założenie nasza grupa jest już „wysegmentowana”). Zaliczenie tej części zajęć będzie wysłanie mailingu do całej gotowej listy odbiorców przy zachowaniu automatyzacja newslettera – dla np. osób, które nie otworzą poczty w przeciągu 5 dni.
- Przygotowanie całego mailingu pod kątem UX, UI;
- Przygotowanie GRAFIK np. w Canvie;
- dodanie linków UTM (będą kierowały do podstron waszych projektów u mnie na stronie);
- Stopka RODO;
- Uzyskanie pozytywnej oceny SpamScore.
Czym są UTM’y ?
Popularne nardzędzia – https://bit.ly/EmailMarketNardzedziaOmniChanel
Trendy – e-mail marketingu: https://bit.ly/OmniEmailMarket
UTM to znaczniki dodawane do linku. Pozwalają one przeanalizować ile było przejść na stronę z danego newslettera, banneru umieszczonego w serwisie zewnętrznym czy też reklamy na Facebook-u.
Śledzenie skuteczności kampanii – UTMy – bit.ly/OmniSkutecznoscKampanii